Topplistan, nr 4!


Millencolin - 30.08.2008 #2 Millencolin - 30.08.2008 #7

Millencolin - 30.08.2008 #9 Millencolin


Millencolin, Where The Action Is 2006, Strömstad
Har lyssnat på Millencolin sedan någon gång på mellanstadiet när en god vän introducerade mig för Life On A Plate som han lånat från storebrorsan. Sedan dess har deras skivor snurrat frekvent i skivspelaren. Den känslan jag då fick när jag för första gången fick se Millencolin, i Strömstad 2006, är svår att sätta ord på. Längst fram stod vi i västkustsolen och den musikupplevelsen öppnade nog mina ögon för hur fantastisk livemusik kan vara. Spelningen var en del av Where The Action Is-Turnén tillsammans med bl.a The HellacoptersThe Soundtrack Of Our LivesThe HivesBackyard Babies.

Spelningen i sig var säkert inte mycket bättre än någon annan av Millencolins spelningar men känslorna den ändå framkallade gör att den tar plats på denna lista. Bandet hade nyligen släppt Kingwood och jag förknippar fortfarande idag Farewell My Hell och Ray med sommar, sol och lukten av tång och hav.

Detta var första gången men långt ifrån sista jag såg Millencolin. Räknar jag rätt så har det blivit 7 gånger sedan dess och i sommar är det dags igen. Två spelningar på bandets 20-års kalas i örebro ska avnjutas. Hoppas vi ses där! http://millencolin20year.se





Millencolin för nästan 10 år sedan, då Nicola hade kaluffs! 

1.
2.
3.
4. MILLENCOLIN, Where The Action Is 2006, Strömstad
5. LARS WINNERBÄCK, Rock Off 2010, Åland
6. GASLIGHT ANTHEM, Kulturbolaget 2011, Malmö
7. IN FLAMES, Peace and Love 2008, Borlänge
8. MANDO DIAO, Peace and Love 2008, Borlänge
9. BILLY TALENT, Pier Pressure 2007, Frihamnspiren Göteborg
10. GRAVEYARD, Mejeriet 2011, Lund
11. THE STROKES, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland
12. HARDCORE SUPERSTAR, Peace and Love 2008, Borlänge
13. BEATSTEAKS, Hurricane festival 2008, Scheeßel, Tyskland
14. THE GASLIGHT ANTHEM, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland
15WHITE LIES, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0