Topplistan, nr 14!



Ja men då går vi väl vidare med nr 14 på listan över mina favoritspelningar! 

The Gaslight Anthem, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland!
Samma eftermiddag som White Lies spelade på Hurricane så gjorde även Gaslight Anthem det samma, dom var där året innan och fick tydligen mersmak. Utgångsläget för min del var ungefär samma som för White lies, hade alltså inte hört Gaslight innan festivalen. När Brian Fallon och de andra New Jersey-grabbarna började spela tog det inte många låtar innan mina hårstrån reste sig, och jag tror inte dom lade sig ner förrän sista gitarriffet hade ebbat ut. Jag blev helt tagen av deras musik och ville nästan packa ihop tältet och åka och köpa deras skivor.. Jag ville ha mer! Deras musik kanske kan beskrivas som en tidig bruce springsteen med ett knippe punk, en gnutta soul och en liten liten nypa blues. Kombinationen blir vilket fall helt klockren och jag kan inte hylla deras musik nog. Har svårt att välja ut några låtar som är bättre än dom andra men The '59 Sound och Even Cowgirls Get The Blues är två mästerverk från deras, enligt mig, bästa skiva The '59 Sound.

Skönt klipp med Gaslight Anthem och the boss:
http://www.youtube.com/watch?v=Ul0XCTeJx_o&feature=related


Brian Fallon, The Gaslight Anthem


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14. THE GASLIGHT ANTHEM, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland
15WHITE LIES, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland

Kommentarer
Postat av: Erik

Winnerbäck på Åland 2010 trorjag kommer högt på den här listan :)

2011-12-10 @ 15:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0