Enema of The state (1999)




1999 släppte Blink-182 sitt fjärde album, Enema of the state. Det första albumet med Travis Barker bakom trummorna och det riktigt stora genombrottet för Blink med låtar som All the small things, Whats my age again och Adams song..

Detta album lade förmodligen grunden för den musk jag lyssnar på idag och skulle mycket väl kunna vara den skiva som jag lyssnat på flest gånger. 1999 var jag bara 11 år och jag kommer så väl ihåg när vi på "småstjärnorna" i skolan stod i klassrummet i bara kallingar (Dom har ju det i skivomslaget) och mimade till Aliens Exist. Fantastiska minnen förknippade med denna skiva med andra ord..


Spotifylänk
blink-182 – Enema Of The State


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0