Topplistan, nr 7!

Anders Fridén - In Flames'


In Flames, Peace and Love 2008, Borlänge
En av de allra bästa spelningarna på Peace and Love 2008 var In Flames på stora scenen. Publiken bjöds på en total urladdning och ett jävla ös rent ut sagt. Innan spelningen hade jag funderat på om dom verkligen kunde göra sin melodiska metal rättvisa live, eller om man bara skulle få höra de tunga distarna och bli blåst på de underbara riff som deras musik till stor del bygger på. Icke då! Klockrent ljud och grymma musiker fixade biffen! En helt fantastisk spelning som jag sent ska glömma. Att se In Flames live är en upplevelse, vare sig man befinner sig längst fram och hänger på staketet, mitt i den obligatoriska mosh piten, eller i baren längst bak. 

Jag trampar säkert på mångas fötter ute på det lite djupare vattnet nu, men jag tar risken och påstår att In Flames är ett av Sveriges, idag, allra bästa liveband.. Om inte DET bästa.




In Flames – Sounds Of A Playground Fading Live på Hovet 2011



In Flames – Where The Dead Ships Dwell Live på Hovet 2011



Timo och In Flames – Alias live på Grammisgalan 2009










1.
2.
3.
4.
5.
6.
7. IN FLAMES, Peace and Love 2008, Borlänge
8. MANDO DIAO, Peace and Love 2008, Borlänge
9. BILLY TALENT, Pier Pressure 2007, Frihamnspiren Göteborg
10. GRAVEYARD, Mejeriet 2011, Lund
11. THE STROKES, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland
12. HARDCORE SUPERSTAR, Peace and Love 2008, Borlänge
13. BEATSTEAKS, Hurricane festival 2008, Scheeßel, Tyskland
14. THE GASLIGHT ANTHEM, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland
15WHITE LIES, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0