Topplistan!

På något jävla vänster så har första inlägget i min topplisteföljetång fallit bort, fråga mig inte hur eller varför. Så det är väl bäst att jag slänger upp det så ni förstår vad listan handlar om! :P 



Damn! Har nu spenderat ex antal timmar på att försöka lista alla spelningar som har avnjutits under de senaste 5 åren.. ett hundratal blev det. Att sedan försöka ranka dessa är inte det lättaste, det ska gudarna veta. Men efter lite pusslande fram och tillbaka har jag nog trots allt fått till någonting. Det hela slutade med en topp 15 lista som är baserad på min upplevelse av spelningarna och inget annat, inte det minsta objektivt med andra ord.

Varje spelning på denna listan har sin egen historia som måste berättas, vilket medför att jag INTE tänker lägga upp hela listan på ett bräde, alldeles för lat för detta. Sen tycker jag nog att ni kan få suga på karamellen lite, så det får helt enkelt bli en följetång av detta!

Börjar med nr 15!

White Lies, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland!
På eftermiddagen, dag 2 på hurricane klev White Lies upp på scenen, och lyckades trots att jag knappt hört dom förut lämna ett intryck hos mig. Hade lyssnat lite innan festivalen bara för att dom skulle spela där men thats about it. Londonbandets musik är ganska tung och mäktig samtidigt som den är popigt lättlyssnad, lite The killers möter Franz Ferdinand kanske kan funka som liknelse. Grymt bra spelning i alla fall som gjorde att jag fick upp ögonen för detta sköna band. Kommer definitivt försöka se dom igen! Deras första album är riktigt riktigt bra och jag rekommenderar det starkt. -> White Lies – To Lose My Life




White Lies
White Lies


1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15WHITE LIES, Hurricane festival 2010, Scheeßel, Tyskland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0